Chirurgia stomatologiczna

chirurgia stomatologiczna opole

Czym zajmuje się
chirurgia stomatologiczna?

W naszym gabinecie stomatologicznym wykorzystujemy wysokiej jakości narzędzia i sprzęt, dzięki któremu jesteśmy w stanie wykonać skomplikowane zabiegi. Chirurgia stomatologiczna, którą się zajmujemy umożliwia wykonywanie nie tylko ekstrakcji zębów, ale także resekcji wierzchołka korzenia, czy podniesienie dna zatoki szczękowej. W Malottki Clinic zajmiemy się każdym pacjentem, dbając przy okazji o to aby nasze działania były trwałe na lata.

W ramach chirurgii stomatologicznej specjalista wykonuje szereg rozmaitych zabiegów. Do jego zadań należy m.in. ekstrakcja zębów, w tym usuwanie ósemek. Ponadto, chirurg pozbywa się również zębów zatrzymanych, które utknęły w kości. Chirurgia dentystyczna zajmuje się również rekonstrukcjami zębów, resekcją korzeni i wieloma innymi aspektami stomatologii, które wymagają wykonywania zabiegów.

Zęby zatrzymane

Problem dotyczy prawidłowo rozwiniętych zębów, które utknęły w kości. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele. Wymienia się głównie niedobory witamin oraz brak miejsca w łuku zębowym. Chirurgiczne usunięcia zęba zatrzymanego jest konieczne, gdyż patologia ta ma szereg przykrych konsekwencji. W wyniku zatrzymania zęba może dojść np. do rozwinięcia się próchnicy. Ponadto, występują również dolegliwości bólowe.

Chirurgia dentystyczna zna dzisiaj metody skutecznego usuwania zębów zatrzymanych w kości. Niemniej jednak jest to trudny zabieg, po którym można się nieraz spodziewać komplikacji. Ażeby zmniejszyć prawdopodobieństwo ich wystąpienia, należy udać się do wykwalifikowanego specjalisty z naszego doświadczonego zespołu lekarzy.

chirurgia stomatologiczna opole

Usuwanie ósemek

Chirurgia dentystyczna jest znana głównie z usuwania zębów mądrości. Nic w tym dziwnego, gdyż ekstrakcja ósemki to jeden z najczęściej wykonywanych zabiegów stomatologicznych. Warto zauważyć, że ósemka często jest zębem zatrzymanym i chociażby z tego powodu jej wyrwanie jest absolutnie konieczne. Niemniej jednak to nie jedyny powód, dla którego wykonuje się chirurgiczne usunięcie ósemki.

Przede wszystkim, ze względu na utrudniony dostęp do ósemek, ich dokładne czyszczenie zwykle jest niemożliwe. Z tego powodu, w jego szczelinach osiadają resztki pożywienia, co skutkuje rozwojem bakterii i powstaniem próchnicy. Usuwanie zębów mądrości wykonuje się zatem często czysto profilaktycznie.

Wyrywanie ósemek (zębów mądrości) nie jest szczególnie skomplikowane, jednak głównie ze względu na możliwe komplikacje, zabieg powinien wykonywać wykwalifikowany chirurg stomatolog. Nie każdy zwyczajny dentysta jest w stanie uporać się z usunięciem ósemki. Dlatego zapraszamy na wizytę konsultacyjną w naszym gabinecie stomatologicznym Malottki Clinic w Opolu, gdzie uzyskacie fachową pomoc.