Ekstrakcja zębów Opole

Ekstrakcja zębów to nic innego jak chirurgiczne usuwanie zębów. Do tego celu może być konieczne rozcięcie dziąsła, zniesienie kości i założenie szwów. Nie jest to zabieg, który można wykonać domowymi sposobami. Usuwanie zębów zwykle jest konieczna w przypadku:

• zapalenia lub martwicy miazgi,
  • nawracających ropni,
  • złamanych korzeni,
  • zębów położonych poza łukiem, bez możliwości ich naprostowania,
  • zębów zniszczonych próchnicą do tego stopnia, że leczenie jest niemożliwe.

Bywa, że usuwanie zębów całkowicie zdrowych jest konieczna, gdy wiąże się to z przygotowaniem jamy ustnej do założenia protezy, lub jako część leczenia ortodontycznego, na przykład w przypadku złamanej szczęki.

ekstrakcja zębów opole

Usuwanie ósemek i zębów mlecznych

Ekstrakcja ósemki jest prawdopodobnie najbardziej popularnym zabiegiem na usuwanie zębów. Bywa, że trzecie zęby trzonowe nie wyrastają, wyrastają częściowo, a u niektórych rosną całościowo, choć czasem pod niewłaściwym kątem. Usuwanie ósemek nie jest zalecane w każdym przypadku. Ekstrakcja ósemki powinna się odbyć gdy zęby te powodują problemy w funkcjonowaniu szczęki, przyczyniają się do powstawania stanów zapalnych dziąseł, mają nieprawidłowe położenie szkodzące reszcie zębów, lub wywołują niepożądane objawy, np. migreny. Usuwanie ósemek zawsze powinno być poprzedzone rentgenowskim zdjęciem szczęki, które pozwoli stwierdzić, czy zabieg nie stworzy żadnych powikłań.

Usunięcie zęba mlecznego bywa nieuniknione, chociaż przeważnie powinno się zaczekać, aż ząb sam wypadnie. Czasem konieczne jest usunięcie zęba mlecznego, gdy sprawia on przewlekły ból i nie ma możliwości jego wyleczenia. Jeśli dentysta nie zaleci inaczej, jako ogólną zasadę przyjmuje się, że usuwanie mleczaków jest niewskazane, gdyż może to skutkować wadą zgryzu i koniecznością leczenia ortodontycznego w przyszłości. Usuwanie mleczaków powinno odbywać się tylko, gdy ich obecność zagraża zdrowiu reszty zębów, szczęki lub całej jamy ustnej.