Laser stomatologiczny

laser chirurgiczny

Lasery dentystyczne

Technologia laserowa pozwala wykonywać więcej procedur podczas pojedynczej wizyty. Wszechstronna i delikatna kombinacja energii lasera i wody ma zastosowanie w wielu działach stomatologii. Leczenie laserem jest mniej inwazyjne niż tradycyjnymi metodami. Często laser stomatologiczny nie wymaga zastosowania znieczulenia przed zabiegiem, ogranicza krwawienie oraz konieczność zakładania szwów. Komfort pacjenta jest zwiększony poprzez przyśpieszone gojenie się miejsca zabiegowego.

Zastosowanie lasera stomatologicznego

Zabiegi wykonywane za pomocą lasera są przede wszystkim bezbolesne i bezkrwawe, co zwiększa poczucie komfortu pacjenta. Ponadto umożliwia sprawniejsze leczenie stanów zapalnych, gojenie się ran czy zmniejszanie obrzęku powstającego po różnych zabiegach dentystycznych. Posiada cały wachlarz zastosowań – od endodoncji i parodontologii, poprzez chirurgię aż po terapie przeciwbólową i zachowawczą. Laser przyspiesza proces zabiegowy, usprawniając go i czyniąc zdecydowanie delikatniejszym dla pacjenta. Laser może być stosowany do dezynfekcji kanałów, leczenia i cięcia tkanek miękkich a nawet w procesie wybielania zębów. W endodoncji bakteriobójczy efekt lasera jest skutecznie wykorzystywany w głębi kanału korzeniowego i kanalików. Dzięki temu, w dość krótkim czasie możliwe jest leczenie zmian wierzchołkowej części korzenia.

Ponadto, w leczeniu kanałowym energia laserowa pozwala na całkowitą redukcję mikroorganizmów. Urządzenie sprawdza się również w periodontologii, gdzie wykazuje skuteczność w eliminowaniu bakterii. Powstrzymuje tym samym przed powstawaniem kieszonek patologicznych i całkowicie uzdrawia tkanki dziąseł. Co równie istotne, zastosowanie lasera pozwala dokonywać praktycznie bezbolesnych interwencji wewnątrz kieszeni poddziąsłowych. Najistotniejszą możliwością użycia lasera jest terapia przeciwbólowa – gdzie znajduje on zastosowanie w biostymulacji i terapii znieczulającej. Sprawdza się także doskonale do leczenia niektórych bolesnych patologii, np. wad budowy szczęki.

implantologia

Pozostałe usługi stomatologiczne