Laser chirurgiczny

Laser diodowy FONA

laser-chirurgiczny

Zabiegi wykonywane za pomocą lasera są przede wszystkim bezbolesne i bezkrwawe, co zwiększa poczucie komfortu pacjenta. Ponadto umożliwia sprawniejsze leczenie stanów zapalnych, gojenie się ran czy zmniejszanie obrzęku powstającego po różnych zabiegach dentystycznych. Posiada cały wachlarz zastosowań – od endodoncji i parodontologii, poprzez chirurgię aż po terapie przeciwbólową i zachowawczą. Laser przyspiesza proces zabiegowy, usprawniając go i czyniąc zdecydowanie delikatniejszym dla pacjenta. Może być stosowany do dezynfekcji kanałów, leczenia i cięcia tkanek miękkich a nawet w procesie wybielania zębów. W endodoncji bakteriobójczy efekt lasera jest skutecznie wykorzystywany w głębi kanału korzeniowego i kanalików. Dzięki temu, w dość krótkim czasie możliwe jest leczenie zmian wierzchołkowej części korzenia.

Ponadto, w leczeniu kanałowym energia laserowa pozwala na całkowitą redukcję mikroorganizmów. Urządzenie sprawdza się również w periodontologii, gdzie wykazuje skuteczność w eliminowaniu bakterii. Powstrzymuje tym samym przed powstawaniem kieszonek patologicznych i całkowicie uzdrawia tkanki dziąseł. Co równie istotne, zastosowanie lasera pozwala dokonywać praktycznie bezbolesnych interwencji wewnątrz kieszeni poddziąsłowych. Najistotniejszą możliwością użycia lasera jest terapia przeciwbólowa – gdzie znajduje on zastosowanie w biostymulacji i terapii znieczulającej. Sprawdza się także doskonale do leczenia niektórych bolesnych patologii, np. wad budowy szczęki.