Powtórne leczenie kanałowe

powtórne leczenie kanałowe

Powtórne
leczenie kanałowe

Leczenie endodontyczne to zabieg znany pod potoczną nazwą leczenia kanałowego. Sprawdza się jako skuteczna kuracja na zapalenie miazgi, martwicę lub złamania. Mimo że endodoncja „zabija” ząb i pozbawia go „czucia”, to w niektórych przypadkach wymagane jest powtórne leczenie kanałowe. Ponowna endodoncja to kolejne podjęcie się wyleczenia zęba, który już przechodził leczenie kanałowe.

powtórna endodoncja

Konieczność drugiego zabiegu może być spowodowana nieprawidłowym wykonaniem go za pierwszym razem. Istnieją też inne czynniki, wykonania takiego zabiegu jak:

• dodatkowe kanały zębowe — nieodnalezione podczas pierwszego zabiegu lub które były na tyle trudno dostępne, że nie dało się ich całkowicie wyleczyć,
  • perforacje komory i korzenia zęba,
  • złamane i nieusunięte narzędzia endodontyczne,
  • próchnica, która odsłaniając wyleczone kanały, skutkuje infekcją bakteryjną, lub inne naruszenie korony leczonego zęba.

powtórne leczenie kanałowe opole

Leczenie kanałowe
pod mikroskopem

Powtórne leczenie kanałowe może nie być koniecznie, jeśli endodoncja zostanie przeprowadzona bezbłędnie. W związku z tym coraz bardziej popularne jest leczenie kanałowe pod mikroskopem. Specjalny sprzęt umożliwia powiększenie zęba. Dzięki temu wieloetapowe i skomplikowane leczenie endodontyczne staje się bardziej precyzyjne.

Co więcej, leczenie kanałowe przy użyciu mikroskopu jest idealne na bardzo zaawansowane zatrucie zęba. Przede wszystkim ze względu na zapewnienie krótszego czasu leczenia i dokładniejszego oczyszczenia systemu kanałowego zęba. Dzięki temu również i braku ponownej infekcji. Leczenie kanałowe pod mikroskopem to przede wszystkim gwarancja niepowtarzania zabiegu. To także większa skuteczność w wyjątkowo trudnych przypadkach. Ponadto sprawia, że jest to zabieg warty swojej ceny.

powtórne leczenie kanałowe

Powtórne Leczenie Kanałowe – Dobry Dentysta Opole