Sedacja – Gaz rozweselający

Sedacja – gaz rozwesalający

Sedacja wziewna podtlenkiem azotu

Pomimo nowoczesnych metod leczenia i bezbolesnego znieczulania, wielu pacjentów przejawia silny lęk przed leczeniem stomatologicznym. Sedacja jest jedną z najskuteczniejszych metod uspokajania pacjenta. Efekt uspokojenia i przeciwbólowy uzyskuje się za pomocą mieszaniny tlenu i podtlenku azotu, które pozwalają na leczenie i jednoczesny kontakt z pacjentem. Działanie przeciwbólowe nie jest zbyt silne, ale daje możliwość ograniczenia czucia pacjenta podczas podawania znieczulenia, opracowywania próchnicy i innych zabiegów.

Przebywanie w stanie sedacji jest dla pacjenta przyjemne, dodatkowo kilka wizyt z bezbólowym leczeniem powoduje stopniowe pozbycie się lęku, którego pacjent nabył w przeszłości.

Sedacja wziewna u dzieci

Dziecko jest wyjątkowym pacjentem w każdym gabinecie, nie tylko stomatologicznym. Wymaga odpowiedniego podejścia lekarza oraz wizyt adaptacyjnych ze względu na reakcję obronną przed nieznanymi sytuacjami. Podstawowym ograniczeniem jest brak tolerancji dziecka na ból i na stres – najczęściej równają się one zeru.

W naszym gabinecie korzystamy z bezbólowych znieczuleń, lekarze mają wyjątkowe podejście do najmłodszych pacjentów i z sukcesem korzystamy w trakcie leczenia z sedacji wziewnej. Częstym efektem działania sedacji jest amnezja, więc dzieci nie pamiętają wizyty i leczenia.