Terapia fotodynamiczna

terapia fotodynamiczna opole

Leczenie periodontologiczne

Zapalenie przyzębia to najczęstsze chroniczne stany zapalne wśród populacji krajów zachodnich. Choroby przyzębia mogą powodować bardzo poważne zmiany w codziennym funkcjonowaniu i estetyce zębów pacjenta.

Pierwszym etapem leczenia chorób przyzębia i jamy ustnej jest dokładne oczyszczenie zębów z kamienia nad i poddziąsłowego oraz osadów – ilość zabiegów jest uzależniona od stopnia zaawansowania choroby. W trakcie wizyty w naszym gabinecie higienizacji pacjent dowie się także, jak samodzielnie oczyszczać każdą powierzchnię zęba tak, aby codzienne czyszczenie zębów było skuteczne.

Zmiany chorobowe dotyczące przyzębia oraz błony śluzowej jamy ustnej nie zawsze są podatne na tradycyjne formy leczenia, dlatego niezwykle cenne są innowacyjne rozwiązania, przynoszące przełom w leczeniu stomatologicznym. Dzięki badaniom naukowym wiemy, że przełomem w leczeniu periodontologicznym jest terapia fotodynamiczna (LAD – Light Activated Disinfection – aktywowana światłem dezynfekcja tkanek).

Leczenie chorób przyzębia

Terapia fotodynamiczna jest formą terapii, w której komórki zmienione chorobowo są niszczone poprzez użycie fotouczulacza (błękit toluidyny), światła lasera o odpowiedniej długości fali oraz poprzez użycie tlenu. Żaden z tych elementów zastosowany samodzielnie nie przyniesie efektów leczniczych.

Terapia jest skuteczna wobec bakterii, grzybów, wirusów i pierwotniaków. Stosujemy ją głównie w zapaleniu dziąseł, przyzębia oraz w zapaleniu tkanek wokół wszczepionych implantów. W naszym gabinecie używamy dedykowanego stomatologii systemu FotoSan 630: leczenie jest bezbolesne, nie ma konieczności wykonywania znieczulenia, nie ma objawów ubocznych, terapia jest minimalnie inwazyjna a efekty są widoczne już po pierwszej aplikacji!