Mikroskopowa endodoncja

mikroskopowa endodoncja

Leczenie kanałowe pod mikroskopem

Nasze zęby mają niesamowitą strukturę. Pod szkliwem zęba, czyli pod najtwardszą tkanką organizmu człowieka, znajduje się warstwa zębiny. Pod zębiną znajduje się komora oraz kanały zębowe – jeden lub więcej, w zależności od rodzaju zęba. Komora i kanały zębowe są wypełnione miazgą – nerwami, naczyniami krwionośmymi oraz tkanką łączną. Aby wyleczyć zakażoną miazgę zęba i oczyścić kanały zębowe potrzebna jest precyzyjna mikroskopowa endodoncja. Ząb wymaga leczenia kanałowego, kiedy bakterie próchnicy przedostały się do wnętrza zęba. Co za tym idzie pokonały szkliwo, zębinę i dotarły do unerwionej i ukrwionej miazgi, która jest połączona z krwioobiegiem całego organizmu. Ta sytuacja, niebezpieczna dla zęba i negatywnie wpływająca na stawy oraz serce, nerki i inne narządy, wymaga podjęcia natychmiastowego leczenia.

Leczenie endodontyczne polega na dokładnym oczyszczeniu kanałów i komory zęba z bakterii oraz na szczelnym wypełnieniu ich materiałami żywicznymi. Następnie po wypełnieniu kanałów ząb zamykamy materiałem kompozytowym lub odbudowujemy protetycznie (korona porcelanowa lub onlay). Dzięki takiemu leczeniu ząb wraca do pełnej funkcjonalności. Nasze gabinety są wyposażone w mikroskopy zabiegowe. Pozwala nam to na zwiększenie skuteczności leczenia stomatologicznego i jego jakości, z uwagi na ogromną precyzję.

leczenie pod mikroskopem opole

Endodoncja Opole

Wskazaniem do leczenia kanałowego jest przede wszystkim zapalenie miazgi lub jej martwica. Ponadto wskazaniem do zabiegu są także zmiany okołowierzchołkowe. Innym przypadkiem są niedopełnione kanały korzeniowe, gdzie wymagane jest tzw. powtórne leczenie kanałowe.

Na zabieg leczenia kanałowego pacjent powinien przyjść po posiłku oraz po dokładnej higienie jamy ustnej. Wizyta trwa najczęściej 1 do 2 godzin. Po leczeniu endodontycznym należy stosować się do zaleceń lekarza stomatologa. Ból zęba po leczeniu kanałowym może utrzymywać się kilka dni. Nie jest to jednak norma, a niektórzy pacjenci w ogóle nie odczuwają dyskomfortu po leczeniu tego typu. Ponadto dobry stomatolog podczas wizyty kontrolnej wykona zdjęcie rentgenowskie zęba, aby upewnić się czy przeprowadzone leczenie endodontyczne przebiegło pomyślnie.

mikroskopowa endodoncja