Zatrzymanie ósemki

zatrzymanie ósemki

Zatrzymanie ósemki

Zęby mądrości to najbardziej kłopotliwe zęby, które mogą przyprawić wiele cierpienia. Każdy je ma, choć nie każdy doświadczy problemów z ich powodu. Najczęściej jednak kłopotliwe zęby mądrości należy usunąć. Ósemki, mogą w ogóle nie sprawiać problemów. Częściej jednak są przyczyną dolegliwości, zagrażając innym zębom. Często przypadłością jest zatrzymanie ósemki. Zatrzymana ósemka, to ząb, który nie wybił się prawidłowo z dziąsła. Czasami jest dodatkowo przekrzywiony i naciska na sąsiedni ząb. Zęby mądrości zwykle szybko się psują, co jest związane m. in. z ich umiejscowieniem i trudnościami w zachowaniu należytej higieny.

odbudowa zębów

Bolący ząb mądrości jest prawdziwym utrapieniem. Ból jest silny, często pojawia się najpierw jako ból ucha, później promieniuje od stawu skroniowego do szczęki i skroni. Zmiany próchnicowe w zębie mądrości mogą prowadzić do stanów zapalnych i osłabienia kości. Powodują też ból całej okolicy zęba, policzków i dziąseł.

zatrzymanie ósemki

Chirurgiczne usuwanie zębów mądrości

Usuwaniem zębów mądrości zajmuje się chirurg stomatolog. Ponieważ usunięcie ósemki nie jest łatwe, potrzebna jest tu pomoc fachowca, najlepiej doświadczonego. Zwłaszcza gdy ząb uległ już zniszczeniu, ukruszeniu lub nie jest w pełni wyrznięty. Zęby mądrości mogą rosnąć także w nietypowych pozycjach, pochylone lub w pozycji poziomej. Wszystkie nieprawidłowości powodują silne dolegliwości bólowe. Zatrzymane ósemki należy usunąć. Można zastosować tzw. profilaktyczną ekstrakcję ósemek, czyli usunąć je zanim zaczną się z nimi problemy, wówczas zabieg ma szansę przebiegać sprawniej i bez większych komplikacji.

odbudowa zębów

Chirurgiczne usuwanie zatrzymanej ósemki nie musi być skomplikowane. Zabieg wykonuje chirurg stomatolog, który ma odpowiednie narzędzia i sposoby, by szybko pozbyć się problematycznego zęba. Zabieg poprzedza RTG zębów. Po zabiegu pacjent dostaje szczegółowe wskazówki jak postępować. Zwykle usuwane zatrzymane ósemki sprawiają dolegliwości, choćby z powodu ich umiejscowienia. Lekarz zakłada zwykle szwy, czasami do rany wkłada antybiotyk. Mimo to pacjent odczuwa jakiś dyskomfort czy ból, przez kilka dni musi uważać zwłaszcza przy myciu zębów i spożywaniu pokarmów. Jednak każdy przypadek jest inny i jak po usunięciu każdego zęba, może powodować różne dolegliwości u pacjentów.

Zatrzymanie Ósemki